Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%17
Sanat Politikasını Yeniden Düşünmek Türkiye’de Tiyatro Yönetimi Nahide

Sanat Politikasını Yeniden Düşünmek Türkiye’de Tiyatro Yönetimi

Liste Fiyatı : 25,00TL
İndirimli Fiyat : 20,75TL
Kazancınız : 4,25TL
Taksitli fiyat : 6 x 3,65TL
%17
Temin süresi 5 gündür.
9786257127950
858143
Sanat Politikasını Yeniden Düşünmek Türkiye’de Tiyatro Yönetimi
Sanat Politikasını Yeniden Düşünmek Türkiye’de Tiyatro Yönetimi
Savaş Yayınevi
20.75
Sanat Politikasını Yeniden Düşünmek
Türkiye’de Tiyatro Yönetimi

Nahide Işıl Çetinkaya İstikbal

İçindekiler

Birinci Bölüm
Kamu Hizmeti Olarak Sanat Ve Boyutları
Ekonomik Boyut
Siyasal Boyut
Yönetsel Boyut
Kültürel Boyut
Toplumsal Boyut

İkinci Bölüm
Türkiye’de Ve Dünya’da Sanat Yönetimi Modelleri
Dünya’da Sanat Yönetimi
Türkiye’de Sanat Yönetimi

 Üçüncü Bölüm
Türkiye’de Tiyatroların Yönetimi
Tiyatro Yönetimine Tarihsel Bir Bakış
Tiyatro Yönetimine Yön Veren Aktörler

Dördüncü Bölüm
Tiyatro Örneği Üzerinden
Sanat Yönetimine Yönelik Bir Alan Araştırması
Araştırmanın Genel Kurgusu
Devlet-Sanat İlişkisinin Boyutları
Sanat Yönetimindeki Sorun Alanları
İdeal Bir Sanat Yönetimi Modeli Nasıl Olmalı?
Sanat Yönetiminde Yeni Bir Aktör Önerisi: Yüksek Sanat Kurulu


ÖNSÖZ

    İnsanların bir arada yaşayabilmesi için gerekli şartları sağlamak ile yükümlü olan devlet, ilk çağlardan bu yana insan hayatının vazgeçilmez bir parçası olan sanatın geliştirilip yaygınlaştırılmasında da önemli bir role sahiptir. Sanat doğal olarak tarih boyunca var olmuş olmakla birlikte, günümüz modern toplumlarında varlığını sürdürebilmek ve kitlelere ulaşabilmek için, devlet gibi kapsamlı bir örgütün desteğine ihtiyaç duymaktadır.

    Tiyatro, icrası aşamasında toplumla doğrudan ve eş zamanlı iletişim kurabilen bir sanat dalı olması nedeniyle diğer sanat dallarından ayrışmakta, bu özelliği kitleler üzerindeki etkisini arttırmaktadır. Bu nedenledir ki devletin tiyatro ile olan ilişkisi, devletin müdahil olma eğilimi ve tiyatronun muhalif doğasından kaynaklanan tartışmalara sahne olmaktadır.

    Bu çalışmada, tiyatronun neden devlet tarafından kamusal bir hizmet olarak sunulduğunu ortaya koymak ve bu kaçınılmaz ilişkiden kaynaklanan sorunları en aza indirecek bir model tasarlamak amaçlanmıştır. Edinilen veriler, Türkiye’deki tiyatro yönetim modelinde çeşitli sorunların olduğuna işaret etmektedir. Bu sorunlar dikkate alındığında, dünyadaki diğer başarılı yönetim modellerinin birebir Türkiye örneğine uygulanamayacağı, bunun yerine geliştirilecek özgün bir modele ihtiyaç duyulduğu sonucu ortaya çıkmaktadır. Bu modelde temel unsur sanat kurumlarının devlet ile olan ilişkisinde katalizör görevini yüklenecek olan, karma yapıya sahip özerk bir yüksek kurulun bulunmasıdır.

    Sanat politikalarını tiyatro yönetimi perspektifinden değerlendirmeyi amaçlayan bu çalışma, devlet ile sanat arasındaki ilişkinin yönetsel niteliklerini ön plana koyarak cevap aramaktadır. Bu yönüyle çalışmanın yalnızca kamu yönetimi yazınına değil, sanat yönetimi ile ilgilenenlere de faydalı olması amaçlanmıştır.

     Bu eserin ortaya çıkmasında yolumu aydınlatan hocalarıma ve desteğini esirgemeyen aileme teşekkürü bir borç bilirim.
Aralık 2020 / İstanbul
  • Açıklama
    • Sanat Politikasını Yeniden Düşünmek
      Türkiye’de Tiyatro Yönetimi

      Nahide Işıl Çetinkaya İstikbal

      İçindekiler

      Birinci Bölüm
      Kamu Hizmeti Olarak Sanat Ve Boyutları
      Ekonomik Boyut
      Siyasal Boyut
      Yönetsel Boyut
      Kültürel Boyut
      Toplumsal Boyut

      İkinci Bölüm
      Türkiye’de Ve Dünya’da Sanat Yönetimi Modelleri
      Dünya’da Sanat Yönetimi
      Türkiye’de Sanat Yönetimi

       Üçüncü Bölüm
      Türkiye’de Tiyatroların Yönetimi
      Tiyatro Yönetimine Tarihsel Bir Bakış
      Tiyatro Yönetimine Yön Veren Aktörler

      Dördüncü Bölüm
      Tiyatro Örneği Üzerinden
      Sanat Yönetimine Yönelik Bir Alan Araştırması
      Araştırmanın Genel Kurgusu
      Devlet-Sanat İlişkisinin Boyutları
      Sanat Yönetimindeki Sorun Alanları
      İdeal Bir Sanat Yönetimi Modeli Nasıl Olmalı?
      Sanat Yönetiminde Yeni Bir Aktör Önerisi: Yüksek Sanat Kurulu


      ÖNSÖZ

          İnsanların bir arada yaşayabilmesi için gerekli şartları sağlamak ile yükümlü olan devlet, ilk çağlardan bu yana insan hayatının vazgeçilmez bir parçası olan sanatın geliştirilip yaygınlaştırılmasında da önemli bir role sahiptir. Sanat doğal olarak tarih boyunca var olmuş olmakla birlikte, günümüz modern toplumlarında varlığını sürdürebilmek ve kitlelere ulaşabilmek için, devlet gibi kapsamlı bir örgütün desteğine ihtiyaç duymaktadır.

          Tiyatro, icrası aşamasında toplumla doğrudan ve eş zamanlı iletişim kurabilen bir sanat dalı olması nedeniyle diğer sanat dallarından ayrışmakta, bu özelliği kitleler üzerindeki etkisini arttırmaktadır. Bu nedenledir ki devletin tiyatro ile olan ilişkisi, devletin müdahil olma eğilimi ve tiyatronun muhalif doğasından kaynaklanan tartışmalara sahne olmaktadır.

          Bu çalışmada, tiyatronun neden devlet tarafından kamusal bir hizmet olarak sunulduğunu ortaya koymak ve bu kaçınılmaz ilişkiden kaynaklanan sorunları en aza indirecek bir model tasarlamak amaçlanmıştır. Edinilen veriler, Türkiye’deki tiyatro yönetim modelinde çeşitli sorunların olduğuna işaret etmektedir. Bu sorunlar dikkate alındığında, dünyadaki diğer başarılı yönetim modellerinin birebir Türkiye örneğine uygulanamayacağı, bunun yerine geliştirilecek özgün bir modele ihtiyaç duyulduğu sonucu ortaya çıkmaktadır. Bu modelde temel unsur sanat kurumlarının devlet ile olan ilişkisinde katalizör görevini yüklenecek olan, karma yapıya sahip özerk bir yüksek kurulun bulunmasıdır.

          Sanat politikalarını tiyatro yönetimi perspektifinden değerlendirmeyi amaçlayan bu çalışma, devlet ile sanat arasındaki ilişkinin yönetsel niteliklerini ön plana koyarak cevap aramaktadır. Bu yönüyle çalışmanın yalnızca kamu yönetimi yazınına değil, sanat yönetimi ile ilgilenenlere de faydalı olması amaçlanmıştır.

           Bu eserin ortaya çıkmasında yolumu aydınlatan hocalarıma ve desteğini esirgemeyen aileme teşekkürü bir borç bilirim.
      Aralık 2020 / İstanbul
      Stok Kodu
      :
      9786257127950
      Boyut
      :
      14x21
      Sayfa Sayısı
      :
      184
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      Aralık 2020
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      20,75   
      20,75   
      2
      10,74   
      21,48   
      3
      7,19   
      21,58   
      6
      3,65   
      21,89   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      20,75   
      20,75   
      2
      10,74   
      21,48   
      3
      7,19   
      21,58   
      6
      3,65   
      21,89   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      20,75   
      20,75   
      2
      10,74   
      21,48   
      3
      7,19   
      21,58   
      6
      3,65   
      21,89   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      20,75   
      20,75   
      2
      10,74   
      21,48   
      3
      7,19   
      21,58   
      6
      3,65   
      21,89   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      20,75   
      20,75   
      2
      10,74   
      21,48   
      3
      7,19   
      21,58   
      6
      3,65   
      21,89   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      20,75   
      20,75   
      2
      10,74   
      21,48   
      3
      7,19   
      21,58   
      6
      3,65   
      21,89   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      20,75   
      20,75   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat