Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%27
Yazılı Basında Haber ve Habercilik Etiği Atilla Girgin

Yazılı Basında Haber ve Habercilik Etik'i

Liste Fiyatı : 6,72TL
İndirimli Fiyat : 4,91TL
Kazancınız : 1,81TL
9789751016201
370392
Yazılı Basında Haber ve Habercilik Etik'i
Yazılı Basında Haber ve Habercilik Etik'i
İnkılâp Kitabevi
4.91

Dr. Atilla Girgin bu çalışmasında, bugüne kadar bilinen, ancak gözardı edilmesi yeğlenen önemli bir sorunu ele almış. Bu sorun, basının içinde bulunduğu iki temel çelişki.

Bunlardan ilki, düzenli gazeteciliğin ortaya çıktığı 1631 yılından bu yana, gazetecilerin dilediklerini özgürce yazma girişimleri ile egemen güçlerin, gazetelerde, yalnızca kendi çıkarlarına uygun haberleri görme arzuları.

İkinci çelişki ise İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra belirgin bir biçimde ortaya çıkan, Türkiye'de ise ancak 1980'lerden sonra fark edilen kamu görevi-ticari çıkar çatışması. Üçüncü kişiler, basının bilgilendirme, eğitme, eleştiri, denetim ve dolayısıyla kamuoyunun oluşmasına katkı ve oluşan kamuoyunu açıklama işlevleri nedeniyle kamu görevi yapmasını, dolayısıyla daha ciddi olmasını arzu etmekteler. Oysa basın patronları, kapitalist sistemin gereklerine uygun olarak, öncelikle kar etmek için pazara uygun mal üretiminde direnmekte.
Prof. Dr. Ünsal OSKAY Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı

  • Açıklama
    • Dr. Atilla Girgin bu çalışmasında, bugüne kadar bilinen, ancak gözardı edilmesi yeğlenen önemli bir sorunu ele almış. Bu sorun, basının içinde bulunduğu iki temel çelişki.

      Bunlardan ilki, düzenli gazeteciliğin ortaya çıktığı 1631 yılından bu yana, gazetecilerin dilediklerini özgürce yazma girişimleri ile egemen güçlerin, gazetelerde, yalnızca kendi çıkarlarına uygun haberleri görme arzuları.

      İkinci çelişki ise İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra belirgin bir biçimde ortaya çıkan, Türkiye'de ise ancak 1980'lerden sonra fark edilen kamu görevi-ticari çıkar çatışması. Üçüncü kişiler, basının bilgilendirme, eğitme, eleştiri, denetim ve dolayısıyla kamuoyunun oluşmasına katkı ve oluşan kamuoyunu açıklama işlevleri nedeniyle kamu görevi yapmasını, dolayısıyla daha ciddi olmasını arzu etmekteler. Oysa basın patronları, kapitalist sistemin gereklerine uygun olarak, öncelikle kar etmek için pazara uygun mal üretiminde direnmekte.
      Prof. Dr. Ünsal OSKAY Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı

      Stok Kodu
      :
      9789751016201
      Boyut
      :
      16.50x23.50
      Sayfa Sayısı
      :
      403
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      2
      Basım Tarihi
      :
      2003
      Kapak Türü
      :
      Ciltsiz
      Kağıt Türü
      :
      1. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat