Sepetim (0) Toplam: 0,00
%22
Öğretim İlke ve Yöntemleri Kolektif

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Liste Fiyatı : 259,00
İndirimli Fiyat : 202,02
Kazancınız : 56,98
Taksitli fiyat : 6 x 35,52
9786258468243
1017674
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
202.02

Eğitim kavramına ilişkin yapılan bazı tanımlarda eğitim bir kültür aktarımı süreci olarak ele alınmıştır. Bu tanımda geçen kültür kavramı toplumun o ana kadar birikimlerini ifade eder ki bu birikimler yapı, eylem veya düşünce gibi farklı hallerde olabilir. Belirtilen bu kültür aktarımı kasıtlı, zoraki veya rasgele olabilir. Kültürlemenin başarılı olduğuna yönelik göstergeler ise kültür aktarımı sürecine maruz kalan bireyin yaşayış ve düşünce gibi hallerinde etki yönünde davranışlar sergilemesidir.

Eğitime ilişkin bir başka tanım daha açık bir hedef yöneylemi veya vurgusu ile alan yazında yer bulmuştur. Bu tanıma göre bireyin yaşamı emek yoğun eylemlerin neticesinde daha önce belirlenmiş davranış kalıplarına uygun olarak dönüşürse gerçekleşen eğitilmiş bireydir. Eğitilmiş bireyin maruz kaldığı geçmiş yaşantılar bir uzmanın planlı yaşantıları ile gerçekleşmişse formal, bunun aksine rastlantısal ancak yine de birey açısından çoğunlukla fayda içeren yaşantıların bir ürünü ise informal eğitim olarak kabul görür.

Öğretim ise bahsedilen bu kültürleme veya davranış değişikliği oluşturma sürecinin eylemsel anlamına vurgu yapar. Bir kişi bir başka kişiye bilgi veya beceri aktarımı yaptığında bu eylem öğretmedir. Eğitim okul dışında da yürütülebilir. Ancak faaliyetler daha çok okul ve dersler ile ilişkilendiriliyorsa eğitim yerine öğretim kavramını kullanmak daha uygun olur. Öğretim bir planlama işidir ve uygulanacak planlar önceden hazırlanır.

Öğretim bir uzmanlık alanıdır. Öğretim işinde uzmanlaşmış kişiler işlerine başlamadan nereye ulaşacakları konusunda öğretim programları gibi resmi kaynaklardan bilgilenirler. Öğretim uzmanları bir durum değerlendirmesi yaparak öğretimi başkalaştırma, çeşitlendirme, denetleme ve yönlendirme gibi çok boyutlu çalışmaları bazen tekil bazen de çoğul biçimde işe koşarlar. Bu esnada işlerine etkiyecek olası başkaca durumları da (öğrenci motivasyonu, ilgi ve kaygısı gibi) dikkate alırlar.

  • Açıklama
    • Eğitim kavramına ilişkin yapılan bazı tanımlarda eğitim bir kültür aktarımı süreci olarak ele alınmıştır. Bu tanımda geçen kültür kavramı toplumun o ana kadar birikimlerini ifade eder ki bu birikimler yapı, eylem veya düşünce gibi farklı hallerde olabilir. Belirtilen bu kültür aktarımı kasıtlı, zoraki veya rasgele olabilir. Kültürlemenin başarılı olduğuna yönelik göstergeler ise kültür aktarımı sürecine maruz kalan bireyin yaşayış ve düşünce gibi hallerinde etki yönünde davranışlar sergilemesidir.

      Eğitime ilişkin bir başka tanım daha açık bir hedef yöneylemi veya vurgusu ile alan yazında yer bulmuştur. Bu tanıma göre bireyin yaşamı emek yoğun eylemlerin neticesinde daha önce belirlenmiş davranış kalıplarına uygun olarak dönüşürse gerçekleşen eğitilmiş bireydir. Eğitilmiş bireyin maruz kaldığı geçmiş yaşantılar bir uzmanın planlı yaşantıları ile gerçekleşmişse formal, bunun aksine rastlantısal ancak yine de birey açısından çoğunlukla fayda içeren yaşantıların bir ürünü ise informal eğitim olarak kabul görür.

      Öğretim ise bahsedilen bu kültürleme veya davranış değişikliği oluşturma sürecinin eylemsel anlamına vurgu yapar. Bir kişi bir başka kişiye bilgi veya beceri aktarımı yaptığında bu eylem öğretmedir. Eğitim okul dışında da yürütülebilir. Ancak faaliyetler daha çok okul ve dersler ile ilişkilendiriliyorsa eğitim yerine öğretim kavramını kullanmak daha uygun olur. Öğretim bir planlama işidir ve uygulanacak planlar önceden hazırlanır.

      Öğretim bir uzmanlık alanıdır. Öğretim işinde uzmanlaşmış kişiler işlerine başlamadan nereye ulaşacakları konusunda öğretim programları gibi resmi kaynaklardan bilgilenirler. Öğretim uzmanları bir durum değerlendirmesi yaparak öğretimi başkalaştırma, çeşitlendirme, denetleme ve yönlendirme gibi çok boyutlu çalışmaları bazen tekil bazen de çoğul biçimde işe koşarlar. Bu esnada işlerine etkiyecek olası başkaca durumları da (öğrenci motivasyonu, ilgi ve kaygısı gibi) dikkate alırlar.

      Stok Kodu
      :
      9786258468243
      Boyut
      :
      16x24
      Sayfa Sayısı
      :
      232
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2022-03
      Kapak Türü
      :
      Ciltsiz
      Kağıt Türü
      :
      2. Hamur
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      202,02   
      202,02   
      3
      70,03   
      210,10   
      6
      35,52   
      213,13   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      202,02   
      202,02   
      3
      70,03   
      210,10   
      6
      35,52   
      213,13   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      202,02   
      202,02   
      3
      70,03   
      210,10   
      6
      35,52   
      213,13   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      202,02   
      202,02   
      3
      70,03   
      210,10   
      6
      35,52   
      213,13   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      202,02   
      202,02   
      3
      70,03   
      210,10   
      6
      35,52   
      213,13   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      202,02   
      202,02   
      3
      70,03   
      210,10   
      6
      35,52   
      213,13   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      202,02   
      202,02   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat