Sepetim (0) Toplam: 0,00
%22
Romantik Dönem Türk Müziğinde Yeni Form Denemeleri Kutup Ata Tuncer

Romantik Dönem Türk Müziğinde Yeni Form Denemeleri

Liste Fiyatı : 199,00
İndirimli Fiyat : 155,22
Kazancınız : 43,78
Taksitli fiyat : 6 x 27,29
9786257316415
1017967
Romantik Dönem Türk Müziğinde Yeni Form Denemeleri
Romantik Dönem Türk Müziğinde Yeni Form Denemeleri
155.22

Bu kitap çalışmasının genel konusu üç bakış açısıyla temellenmiştir. İlki, Batılılaşma olarak tanımlanan süreç müzik alanında Osmanlı'yı ve Türk müziğini nasıl etkilemiştir; ikincisi, bu etkileşim sonucunda Türk müziğindeki sözlü müzik ve çalgı formu, klasik anlayışın dışında nasıl bir yere evrilmiştir ve üçüncüsü ise bu süreç, olumsuz tarafları dışında pozitif olarak algılandığında, müzik açısından yaratıcılık bağlamında nasıl bir ortam hazırlamıştır ya da hazırlayabilmiş midir; işte bu bağlamda gelinen süreçte bu sorulara cevaben bir deneme çalışması yapılmıştır.

17. yüzyıldan itibaren Avrupa'yla hızlanan ilişkiler, 19. yüzyıla gelindiğinde, Osmanlı kültüründe pek çok yeniliğin hayata geçtiği bir dönem olmuştur. Uluslararası müzik alanında “bizim” de sözümüzün geçeceği temel alt yapı, aslında bu süreçte hazırlanmıştır. Müzik anlayışımız, bu çok boyutlu sürece girdiğinde, zamansal ve mekânsal bir çeşitliliğin yaşanmasını sağlamıştır. Bu çeşitlilik, devlet erkânı içinde vals besteleyen padişahlardan, piyano çalan sultanlara değin sosyal bir bakış açısının yaygınlaşmaya başladığının da işareti olmuştur. Artık geleneksel müziğimiz, notasyon sayesinde kaybolup gitmeyecek; müzik eğitim anlayışındaki yenilikler ise müzik öğretiminin belli bir ortamla sınırlı kalmamasını sağlamış olacaktı. Ancak bu dönüşüm sürecinin olumlu tarafları olduğu gibi sancılı tarafları da olmuştur. Bu sancılar, müzisyenler arasında zaman zaman gelenekselin reddedildiği ya da çoksesliliğin bir türlü içselleştirilemediği bir ikilem olarak ortaya çıkacaktı. Her ne olursa olsun, bütün müzik kültürleri değerlidir ve korunması da gerekir.

Bu çalışmadaki amaç, öncelikle makamsal Türk müziğinin çokseslendirilmesinden çok, Batı tarzında yazılmış şarkı formundaki makamsal eserlerin, tampere sistemdeki izdüşümüne göre ritmik kalıbına uygun formlarda düzenlemektir. Seçilen şarkılar da zaten geleneksel motif kullanımının dışında, Batı müzik çizgisine yakındır. Süit formunun seçilme nedeni ise, Türk müziğinde piyanonun kullanılış biçiminde, teknikten ziyade stilistik bir üslup geliştirme gayretidir. Seçilen şarkıların melodileri, süit formundaki enstrüman anlayışına göre orijinalinden çeşitlendirilmiştir. Böyle bir Batılılaşma sürecinde, gerek formlardaki gerek çalgı tekniğindeki gelişmelere rağmen, hâkim olduğumuz müziğimizle birlikte çoksesli uygulamaların neden programlı bir üretime dönüşmediği düşündürücüdür. Elbette geleneksel ve dinî formlardaki eserlerin böyle bir sürece katılması en başta teknik bir hataya düşürebilir. Ancak, karakteristik pek çok Türk müziği eseri, o dönemde farklı stillerde (senfoni, konçerto, vb.) düzenlenebilir ya da çeşitlendirilebilirdi.

  • Açıklama
    • Bu kitap çalışmasının genel konusu üç bakış açısıyla temellenmiştir. İlki, Batılılaşma olarak tanımlanan süreç müzik alanında Osmanlı'yı ve Türk müziğini nasıl etkilemiştir; ikincisi, bu etkileşim sonucunda Türk müziğindeki sözlü müzik ve çalgı formu, klasik anlayışın dışında nasıl bir yere evrilmiştir ve üçüncüsü ise bu süreç, olumsuz tarafları dışında pozitif olarak algılandığında, müzik açısından yaratıcılık bağlamında nasıl bir ortam hazırlamıştır ya da hazırlayabilmiş midir; işte bu bağlamda gelinen süreçte bu sorulara cevaben bir deneme çalışması yapılmıştır.

      17. yüzyıldan itibaren Avrupa'yla hızlanan ilişkiler, 19. yüzyıla gelindiğinde, Osmanlı kültüründe pek çok yeniliğin hayata geçtiği bir dönem olmuştur. Uluslararası müzik alanında “bizim” de sözümüzün geçeceği temel alt yapı, aslında bu süreçte hazırlanmıştır. Müzik anlayışımız, bu çok boyutlu sürece girdiğinde, zamansal ve mekânsal bir çeşitliliğin yaşanmasını sağlamıştır. Bu çeşitlilik, devlet erkânı içinde vals besteleyen padişahlardan, piyano çalan sultanlara değin sosyal bir bakış açısının yaygınlaşmaya başladığının da işareti olmuştur. Artık geleneksel müziğimiz, notasyon sayesinde kaybolup gitmeyecek; müzik eğitim anlayışındaki yenilikler ise müzik öğretiminin belli bir ortamla sınırlı kalmamasını sağlamış olacaktı. Ancak bu dönüşüm sürecinin olumlu tarafları olduğu gibi sancılı tarafları da olmuştur. Bu sancılar, müzisyenler arasında zaman zaman gelenekselin reddedildiği ya da çoksesliliğin bir türlü içselleştirilemediği bir ikilem olarak ortaya çıkacaktı. Her ne olursa olsun, bütün müzik kültürleri değerlidir ve korunması da gerekir.

      Bu çalışmadaki amaç, öncelikle makamsal Türk müziğinin çokseslendirilmesinden çok, Batı tarzında yazılmış şarkı formundaki makamsal eserlerin, tampere sistemdeki izdüşümüne göre ritmik kalıbına uygun formlarda düzenlemektir. Seçilen şarkılar da zaten geleneksel motif kullanımının dışında, Batı müzik çizgisine yakındır. Süit formunun seçilme nedeni ise, Türk müziğinde piyanonun kullanılış biçiminde, teknikten ziyade stilistik bir üslup geliştirme gayretidir. Seçilen şarkıların melodileri, süit formundaki enstrüman anlayışına göre orijinalinden çeşitlendirilmiştir. Böyle bir Batılılaşma sürecinde, gerek formlardaki gerek çalgı tekniğindeki gelişmelere rağmen, hâkim olduğumuz müziğimizle birlikte çoksesli uygulamaların neden programlı bir üretime dönüşmediği düşündürücüdür. Elbette geleneksel ve dinî formlardaki eserlerin böyle bir sürece katılması en başta teknik bir hataya düşürebilir. Ancak, karakteristik pek çok Türk müziği eseri, o dönemde farklı stillerde (senfoni, konçerto, vb.) düzenlenebilir ya da çeşitlendirilebilirdi.

      Stok Kodu
      :
      9786257316415
      Boyut
      :
      22x29
      Sayfa Sayısı
      :
      85
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2020-03
      Kapak Türü
      :
      Ciltsiz
      Kağıt Türü
      :
      2. Hamur
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      155,22   
      155,22   
      3
      53,81   
      161,43   
      6
      27,29   
      163,76   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      155,22   
      155,22   
      3
      53,81   
      161,43   
      6
      27,29   
      163,76   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      155,22   
      155,22   
      3
      53,81   
      161,43   
      6
      27,29   
      163,76   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      155,22   
      155,22   
      3
      53,81   
      161,43   
      6
      27,29   
      163,76   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      155,22   
      155,22   
      3
      53,81   
      161,43   
      6
      27,29   
      163,76   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      155,22   
      155,22   
      3
      53,81   
      161,43   
      6
      27,29   
      163,76   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      155,22   
      155,22   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat