Tüketici Davranışları ve Davranışsal Niyetler

Sosyoloji, psikolojik ve iktisadi gibi birçok disiplinin ilgi alanına giren tüketici kavramı, toplumun modernleşmesiyle birlikte ciddi bir değişim göstermiş ve günümüz toplumların değişimini ifade etmede en çok kullanılan kavramlardan biri haline gelmiştir. Tüketim, bireyin doğumundan başlayıp ölümüne kadar süren bir eylemi ifade etmektedir. İşletmeler pazarlama strateji kararlarında, tüketim kavramına ve tüketicinin satın alma davranışına büyük önem vermektedir. Günümüzde modernleşen tüketim toplumlarında işletmelerin etkin pazarlama çabaları sayesinde, tüketicinin arzusunun gereksinime, gereksiniminin arzuya dönüştüğü bir bakış açısı yaratılmıştır. Eskiden sadece kendi ihtiyacı kadar ürün ve malları üretip, bunları tüketmekte olan bireyler, modernleşmeyle birlikte sürekli tüketim yapmaktadır. Dolayısıyla tüketiciler ne kadar çok tüketim yaparsa o kadar kendini mutlu hissetmektedir. Bu durum tüketicilerin başkaları tarafından beğenildiğini ve başarılı olduklarını düşünmelerine neden olmaktadır. Tüketimde yaşanılan değişimler sonucunda işletmelerin pazarlama çabaları da değişmiştir.
- Açıklama
Sosyoloji, psikolojik ve iktisadi gibi birçok disiplinin ilgi alanına giren tüketici kavramı, toplumun modernleşmesiyle birlikte ciddi bir değişim göstermiş ve günümüz toplumların değişimini ifade etmede en çok kullanılan kavramlardan biri haline gelmiştir. Tüketim, bireyin doğumundan başlayıp ölümüne kadar süren bir eylemi ifade etmektedir. İşletmeler pazarlama strateji kararlarında, tüketim kavramına ve tüketicinin satın alma davranışına büyük önem vermektedir. Günümüzde modernleşen tüketim toplumlarında işletmelerin etkin pazarlama çabaları sayesinde, tüketicinin arzusunun gereksinime, gereksiniminin arzuya dönüştüğü bir bakış açısı yaratılmıştır. Eskiden sadece kendi ihtiyacı kadar ürün ve malları üretip, bunları tüketmekte olan bireyler, modernleşmeyle birlikte sürekli tüketim yapmaktadır. Dolayısıyla tüketiciler ne kadar çok tüketim yaparsa o kadar kendini mutlu hissetmektedir. Bu durum tüketicilerin başkaları tarafından beğenildiğini ve başarılı olduklarını düşünmelerine neden olmaktadır. Tüketimde yaşanılan değişimler sonucunda işletmelerin pazarlama çabaları da değişmiştir.
Stok Kodu:9786258108606Boyut:165x240Sayfa Sayısı:284Baskı:1Basım Tarihi:Nisan 2022Kapak Türü:Amerikan ciltKağıt Türü:Kitap kağıdıDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim354,90354,903123,03369,10662,40374,42Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim354,90354,903123,03369,10662,40374,42Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim354,90354,903123,03369,10662,40374,42Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim354,90354,903123,03369,10662,40374,42Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim354,90354,903123,03369,10662,40374,42World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim354,90354,903123,03369,10662,40374,42Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim354,90354,903--6--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.